24 Ekim 2013 Perşembe

Tiyatrocu Olamamak ve Bir Kamu Kurumunda Çalışmak..



Haydi bakalım bilindik hikaye..
Tanıdığım onca insanın ortak hikayesi.
"Ama ben tiyatrocu olacaktıııııııııımmmmmmmmmmm"

Şu Türkiye'de insanların yarısına sorsanız, bir kısmı müzisyen diğer kısmı da tiyatrocudur kesin!

Yani tabi işin gerçeklik boyutuda var, insanların mesleklerini sevmemesinden tutunda ailelerin köstek olmasına kadar onlarca hikaye çıkar buradan ama duralım! İşte benim hikayem..

Hahaayytt, vallahi şu an ofiste çatır çatır bunları yazmaktayım.


Ne oldu benden?


Bir kamu görevlisi.


Nerede çalıştığımı sorduklarında, "bıdı bıdıda bıdı bıdıyım"..o Suratlarındaki ekşi ifadee... Aman Tanrım! Valla kabus gibi.

Tamam hareketliyim, kabıma sığmam, fiziksel olarak fena sayılmam.. Yakışmıyorum demek ki masa başına, rutine ya da devlete?:)

Evet lisedeyken bana sorduklarında "ayy ölürümde "bıdıbıdı" olmam, her şey olur o olmaz.. O ne öylee...Iyyykkk" dediğim günü, anı öyle iyi hatırlıyorum ki! Ama işte Allah'ın sopası yok, ben bunu yapamam dediklerine yaptırır, ben bunsuz yaşayamam dediklerine yaşatırmış, öyle derler..

Efendim lisede 3 aykırı ama çok sevilen-ki bu ikisinin bir arada olması çok güçtür- arkadaştık. 2 kız bir erkekten oluşan grubumuz, can dostluğa dönüştü illa ki.. Efendim sınıfta konserler vermeler, taklitler, doğaçlamalar, eğlenceler, evde kasetler doldurup sabaha kadar, 2-3 kopya yapmalar, kaset kapağında teşekkürler yazmalar, aman bir +Sezen Aksu bir Nazan Oncel bir +Leman Sam'laşmalar falan görmeyin gitsin.. Tabi bunun müzikle alakasız olduğunu söylemeden geçemeyeceğim.. Hele Okan'ın bed sesiyle doldurduğuı kasetler.. Off Allah'ım akıl sağlığımızdan şüphe edenler vardı, haklılardı! :) Bunlar tamamen teyatral oyunlardı, kimliklere girip eğleniyorduk işte.. Saatlerce, günlerce..

Neyse, gel zaman git zaman Ben Ege ile birlikte Müjdat Gezen Sanat Merkezi'ne tiyatroya gittim. Ne güzel zamanlardı. Hocamız Kıvanç abi bizi kenara çekip "mutlaka tiyatrocu olmalısınız, öyle yeteneklisiniz ki.." demişti. Yaşlar bizde 14..

Ege, babası tiyatrocu olduğundan ve ailede böyle bir geçmiş olduğundan, ama yinede çok zorlu yollardan geçerek Bilkent'te burslu tiyatro okudu, ardından Amerika'ya gitti, Okan ise lise biter bitmez Paris'e gitti.. Orada tiyatrocu oldu.

Bendeniz ne kendine güvendi, ne zorlukları aşabildi, ne çok istedi ama çok çok da istedi... Olmadı.



Uzun ve zorlu bir sınav süreci döneminden sonra Mimar Sinan Güzel Sanatlar'ı kazandı.. Çok sevdi okulu, bölümü, denizi, rıhtımı..Okul bitti Tiyatro Kulübü ile sürdürdüğüm ilişki bitti..ve Welcome to The Real World!!
Kamu görevlisiyim, tiyatroya devam etmedim, Ege ve Okan'ın dünyasının dışındayım, - dost muyuz eveeeet sonuna kadar-, çoğu zaman mutsuzum çok zamanda çok mutluyum tuhaf bir biçimde...
Yani işin özü bu, en çok da keşke tiyatrocu olsaydın diyen kişiler ve keşke tiyatrocu olsaydım dediğim anlar canımı acıtıyor. 
Okuyucu, sana söylüyorum. Valla bu konuda bildiğim bir şey yok :) Kendime derman olamadım, ilacımı bulamadım ama yaşın küçükse verdiğin kararlardan pişman olmamaya çalış, de ki ben bunu istiyorum peşinden koşacağım ya da neyi daha çok istiyorum de ölç tart. Yaşın büyükse kardeş, geçmiş ola. Arada ağla, arada gül, takıl benim gibi. ;)

7 yorum:

  1. benim kardeşimin eşinin kardeşinin kocası da meemur. ama tiyatroylan da uraşıo. izmir de. sen de gir bi amatör gruba. olmas mı :( olur bence

    YanıtlaSil
  2. İyi ya işte bir meselen oldu...

    YanıtlaSil
  3. ayrıca 'devlet'te çalışmak büyük hizmettir tiyatro ise '....' tahmin et- dört hafli baş harfi n'yle ilgilidir...birgün neyin niye olduğunu anlarsın...böylesi daha neşeli... ama daha az tatmin edici

    YanıtlaSil
  4. bu arada bütün bunların benimle alakası yok...ben aracıyım:))

    YanıtlaSil
  5. okurken kendimi gördüm biraz :)
    müjdat gezene üç gün gülerek gidip üçüncü gün sonunda ağlayarak çıkan biri yazdı :)

    YanıtlaSil
  6. Peki yaş 26 ysa yetenek sınavlarından 4 sene elendiyse 1 kere yedek 1. Sırada yer aldıysa ama yinede olmadıysa ne yapmali

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...