26 Kasım 2014 Çarşamba

Tiyatro Zamanı: Biriken ile Tatyana Yolculuğu...

Ve konumuz tiyatro.. tatyana biriken tatyana tatyana biriken tatyana biriken tatyana biriken

Kışın gelmesiyle herkesin avm cenneti İstanbul'da, cenneti aratacak kalabalıkta avmlere doluşup, 20 tl'ye aldığı çok çok ucuz sandığı sinema biletinin yanında bir de pop corn ve kola kovalamacasını yapması iyi bir şey değil okuyucu! Ki aramızda pop corn için fırsat sitelerinden tikıt, tabir-i cazise indirim kuponu alanlar da var.. tatyana biriken tatyana tatyana biriken tatyana biriken tatyana b

Sinema izle tabii, sözüm yok. Onu da yapmazsan zaten yuh sana, bırs, tırs!

Ama tiyatro, canımız, can sanatımız, en sevdiğimiz, en gerçek olan.
Yıllarca devlet ve şehir tiyatrolarının her türlü, binbir türlü, türlü türlü oyunlarını seyrederek son nefesini vermeye ramak kalmış izleyici, sana sesleniyorum!

Şimdi sahneye yeni bir soluk, perdeye atmosfer kazandıran Biriken'in yeni oyunu Tatyana'dan bahsetmek istiyorum..

Direkt, ilk sözüm..!
Meral Çetinkaya sahnede büyülüyor, devleşiyor, giderek üstüne geliyor!!!

Tatyana ve Peter'in çarpıştığı anlar diyelim,
Meral Çetinkaya sen hep sahnede ol tamam mı?!
Şimdi söylemem gereken ana sözlerime gelirsek. Biriken'in sahneye koyduğu Tatyana ilk olarak bu sene Mayıs ayında Tiyatro Festivali kapsamında gösterildi. Ama iki gündü, ama kısacıktı, ama az oyundu. Yetti mi yetmedi.. Şimdi Şişli'de Talimhane Sahnesi'nde oyunlarına devam ediyorlar. Her salı, saat 20.30'da.

Tatyana Anton Çehov ve Aleksey Suvorin'in aynı isimle yazdığı oyunun uyarlaması şeklinde karşımıza çıkıyor. Yani bir klasik bir Çehov oyunu demek yersizz, banaaall, saçmaaaa, sıradaaaan olur.  Çünkü iki yazar da bir tiyatro sanatçısı olan Yevlavia Kadmina'nın sahnede seyircisinin önünde, bir intihar sahnesi canlandırırken gerçek zehir içerek ölmesinden etkilenir. Bu hikayeden yola çıkarak Tatyana'nın hikayesi oluşur. Hikayeyi Suvorin başlatır, Çehov tamamlar...

Tatyana'yı Meral Çetinkaya oynamakta. Kendisini intihara sürükleyen temel taşlardan olan sevdiceği Peter'de Fırat Çelik'in ta kendisi.

Peter ve Vera'nın düğün sahnesi

Oyun Peter ve Vera'nın düğün sahnesiyle başlamakta. Bu düğün kalabalıkların, gürültülerin yanı sıra oyuncuların seyirci arasında yer alarak oyuna ve nikaha davetinin ardından, seyirciye bir geri dönüş yaşatıyor. Hemen sonraki sahnede Tatyana'nın yaşamış olduğu içsel serzenişlerin ve  ölmeden önceki zamanına konuk oluyoruz. Tatyana'nın oyununun sonrasında olan parti sahnesinde içkiler içilirken Tatyana'yı göklere çıkaranlar, ona şak şak yapanlar, çok beğenenler arasında Tatyana kendi iç yolculuğuna çıkmakta. Bu sahnede seyirci, Peter ile olan ilişkisinin derinliklerine de inebilmekte...

Aslında sadece aşk değil konumuz, adaletsizlik, insanların maskeleri, sahtelikleri, para, dayatılan olgular, tüm baskılar Tatyana'nın içinde bulabileceğimiz unsurlardan. Oyunun can alıcı sahnelerinden biri de Tatyana'nın "Artık tahammül edemiyorum"  repliğiyle kendini gösteriyor.. Belki de onu
n intihar etmesinin asıl sebebi tüm dünyadır kimbilir?

Biriken'in yönetmiş olduğu bu oyun tek perde, 75 dakika civarında.
Biriken, Okan Urun ve Melis Tezkan'ın birlikteliğinden oluşan iki kişilik ama çok kişilik işler üreten bence kalabalık bir topluluk. :) Biriken'in işleri için tık tık..

Peter yetenekli şahısmış, gitar çalar söyler :)
Biriken'in sahne işleri sıradan değil, bugüne kadar yaptıkları tüm işleri izledim.
Görsel açıdan teknolojiyi kullanabilen, ışık tasarımı ve sahne müziği açısından değişik soundlar ve tarzlarla oyunlarını zenginleştiren ve benim için tiyatro da belki de tüm işlerde en önemli olan "özgünlük" kavramını ziyadesiyle hak eden bir topluluk.

Ziyadesiyle dedim değil mi? Evet dedim.
Parti başlaaar....

Oyuncular ise, Kanbolat Görkem Arslan, Mehmet Bilge Aslan, Yelda Baskın, Fırat Çelik, Meral Çetinkaya, Pınar Göktaş, Defne Halman, Okan Urun, Ahmet Yaşar..


Gidin derim ben gittim. Hem de 2 kez..

Tekrar söyleyelim Aralık ayında da her Salı Talimhane Tiyatrosu'nda oynamaya devam edecek.
Talimhane Tiyatrosu
Abide-i Hürriyet Caddesi
No:211
Black Out AVM Şişli
Gişe Tel: 0212 238 85 09




15 yorum:

  1. Öncelikle merhaba:) Tavsiye için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Süper habeer.
    Serdar Orçin'in oyunu var "On İki Öfkeli Adam" , gidecektim gidemedim, bari sen git :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şehir tiyatroları..
      Sen niye gitmiyorsun?? Oynamıyor mu hala?

      Sil
    2. Oynuyor, ama benim dizim de oynuyor.
      tamamen duygusal sebepler. araba olmayınca işler değişti. şuan yirmi dakikalık mesafeyi yürüyecek konumda değilim :\

      Sil
  3. Uzun zaman oldu tiyatroya gitmeyeli..etkileyici bir oyun belliki..
    Mındıkı anneanne idare ederse belki bir gün inşallah :) yeniden tiyatoryla barışırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      Zor işler anlıyorum bebek hallerini.
      Umarım gidersiniz, bir yerden başlamak gerekiyor hayata yeniden :)

      Sil
  4. Ya ben çok uzun süredir tiyatroya gidemiyorum.Gidersem diye bu oyunu not ettim kenara.

    YanıtlaSil
  5. Meral Çetinkaya güçlü bir sanatçı yıllardır dizilerini beğenerek izlerim ama sahnede hiç izlemedim çok..büyük bir eksikliğim ..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...