15 Aralık 2014 Pazartesi

Fransızın Kadını, İki Notanın Şıkırtısı, Pazartesi'nin Umudu..

Bazı kadınlar var, sanki bedenine vardığınızda sakin denizlerde yüzer, içinizi huzur kaplar gibi kadınlar.
Öyle de olmayabilir belki, ama ben öyle hissediyorum. O yüzden öyle olsun dostum..

Bu Fransız hatunların bir tanesi şişman değil yahu.
Bir tane şişman Fransız gösterin 15 kilo vermeyen şeydir.
Neyse şekilciliğime bir nokta koyarak pazar gecemi, pazartesine bağlayan şu saatlerde size sevdiğim Fransız hatunlardan bir demek sunayım.

Benimkiler son dönem ürünleri. Bir Edith Piaf'tan bahsetmeyeceğim.

Hazır hala mevsimler dönerken, yüzümüz gözümüz aldığımız kimyasallardan yamulmamışken, kanser hücrelerimizi basmamışken, çok çok şükür nefes alabilirken ve yine müziğin, şiirin her türlü hecesini içimizde hissedebiliyorken, gece olmuşken, kahvemizi yudumlarken, kimileri sevişirken, kimileri hala çalışırken ben küçük insan, Allah'ın kulu Yasemin'den bir kaç güzel şarkı gelsin..

Eh muhabbetin hası müzikledir.
Eee dinlediğimiz müzikler bizi biz yapar.
O müzikler gelir seni sarar.
Belki bir gün iki dua, bir kaç nota bizi uğurlar..

Ah Charlotte! Önce senden başlayalım.. Sen Jane Birkin'in ve Serge Gainsbourg'un evladı.. Fransz sakson, ya da ingiliz chanson ortak yapımı seni.  Hain köfte, kalleş domdom. Şanslısın tamam. İki sanatçının çocuğu seni.. Hem bir sürü şarkı söyledin, hem bir sürü filmde oynadın, salladın bir çok yeri. Kıskanıyorum seni, haberin olsun, yırtık fransızcamla basarım hayatını, kork benden!

Charlotte, şanslı genlerin sahibi...

L'un part l'autre reste Bu şarkını pek severim, ilk miydi neydi? Biri gideeer biri kalııır diye çevireyim o halde size.
The Songs that we sing her yol var, ay her dil..
In the end bu da sakin, cici cici..
Voyage çok yakışıklı, çok seviyorum bunu..
Trick Pony Bu nu da geçenlerde Elçin paylaşmıştı facebookta, çok başarılı!

Annesini de çok severim zaten hatunun. Ama o bir önceki nesil tabii..

Sonra Carla Bruni var. Ah canım mankenim, eski mankenim, sonra först leydim benim. O Sarkozy ile evlenmeseydin iyiydi ama, işte aşk mı yoksa başkan eşi olmak mı seni cezbetti bilemedim.

Carla, seni seviyorum anlıyor musun?

Quelqu'un ma dit... Ahh bu albüm benim ilk kez 2003'te Paris'e gidişim, Okan'ın evi, sabah kahveleri, Paris'i keşfim, o ilk heyecanım, sokakların kokusu, büyük aşk Paris!!
Hala bayıla bayıla dinlediğim, herhalde uzun uzun yıllar dinleyeceğim, içine bol bol anı koyup geldiğim şehrimin sokaklarından. Ablamla, Okan'la..

Haydi ben yine birazcık daha dinleyeyim bunları, hem artık Pazartesi, güzel hafta olsun.
Güzel girelim.


Sevgiler&Saygılar&Bol Müzikli Haftalar

25 yorum:

  1. Merhabalaar :) Keşif etkinliğinden geldim, iyiki de geldim yani :) Takibe aldım seni de beklerim. :)

    baybalik.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. yasemin,
    çok şeker yazmışsın
    öpüyorum muuah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Sağol Havva'cığım fırsatın olursa dinle :))

      Sil
  3. Yıllar evvel "Fransız kadınlar neden yalnız uyumaz" diye bir kitap okumuştum. Yasemincim aynen senin bahsettiğin gibi kilo problemleri olmamasından, kıyafetlerinden filan bahsediyordu.Okurken acayip gaza gelmiştim.Ancak bitince türk olduğumun farkına vardım ve gaz maz kalmadı :) Bir yerlerde denk gelirsen alıp okumanı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh çok iyiymiş Gamze ya..
      Çok merak ettim şimdi, acayipler çünkü, nasıl o kadar inceler anlayamıyorum zaten o ayrı.
      Ama yalnız uyuyup uyumadıklarını bilmiyorum bak :)))

      Sil
  4. Fransız kadınları kıskanıyor olabilirim belki...
    lakin müziklerini çok seviyorum.eklediklerinden birkaçını dinledim.hepsini dinleyeceğim de.
    bir de son dönemde İndila var ki,hayranlıkla dinlediğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Mat, İndila'da başarılı çok. Asıl adı Adila bu arada, ama İndila diye çıktı. Neden acaba?

      Sil
  5. benim charlotte deyince aklıma bu geliyor.
    fransa'dan çook uzak olsa da müzik olarak, bi kaç yıl öncesinin loop'umdan düşmeyen parçadır:
    http://www.youtube.com/watch?v=CrWN0-MuK38

    YanıtlaSil
  6. Şarkılara bakacağım teşekkürler öneriler için :))

    YanıtlaSil
  7. Fransızca şarkı deyince bir ara çok dinlediğim geldi aklıma:-)

    http://m.izlesene.com/video/7020110#

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa işte o şarkılardan bu Charlotte hatunu çıktı :)

      Sil
  8. Merhabalar...
    Blog keşif etkinliğinden takibe aldım sizi :)
    Bende sayfama beklerim :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Mrhaba :) Blog keşif etkinliğinden geldim ve sizi takibe aldım banada beklerim :)
    http://suslusirine.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. Yani şimdi bir erkek olarak Fransız bir kadın değerlidir, bana göre tabi. :))) İlginç bir gizemleri var acaba dillerinin getirdiği çekicilik mi ya da başka bir şey ama ilginç.. Bu arada Fransız şarkıları pek bilmem bunlar iyi oldu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şey söyleyeyim de, ciddi bıyıklılar yalnız haberin olsun..
      Bıyıklarıyla değerliler belki de ha?:))

      Sil
    2. Yaaa o önemli değil yaa :)) Teknoloji gelişti sonuçta her sorunun bir çaresi oluyor değil mi :D Hem bu şimdi söylenir mi böyle Fransa'dan soğuttun gibi beni :D Neyse asıl düşüncemi söyleyim bari ki gerçekten öyle düşünüyorum.. En değerli kadın Cumhuriyet kadınıdır... Kendini ezdirmeyen, aydın, çağdaş ve Atatürkçü...

      Sil
    3. :)) Tamam soğuma soğuma :))
      Ne güzel dedin sen şimdi şu son sözü..

      Sil
  11. ahh Yasemin ahhh, 14 yildir Strasbourg'ta yasiyorum geldiimden beri hep sormusumdur kendime ne yapiyorlar da boyle incecik kaliyorlare diye. ama sonra farkettimki hem kus gibi yiyip offf sistim deyip hem duzenli spor yapip hem de çok biisklet binmelerine bagli olduguna kanaat getirdim. Carla ile yildizim pek barismasa da Charlotte Gainsbourg'u çok severim, hatta Omar Sy ile son filmi "Samba" super, dun radyoda duydum tr'de de gosterime girdi ama simdi hatirlayamadigim baska bir isimle. tavsiye ederim siddetle!
    Takipdeyim bundan gayri, bana da beklerim!
    Sulti's
    http://asulti2000.blogspot.fr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim çok geldiğine :))
      Teşekkürler...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...